
Koncertna turneja koja je Taylor Swift učinila milijarderkom završava se ovog vikenda, ali je već ostavila trajan uticaj na globalnu ekonomiju.
Taylor Swift, pop zvezda čiji se poslednji nastup turneje „The Eras Tour“ održava u nedelju uveče na stadionu BC Place u Vankuveru, Britanska Kolumbija, pokazala se kao poslovna gromada nakon 152 koncerta u 52 zemlje. Turneja „Eras“ postala je najprofitabilnija turneja svih vremena sa procenjenim prihodima od 2,2 milijarde dolara.
U Sjedinjenim Državama, posetioci koncerata potrošili su skoro koliko i ljubitelji fudbala za Super Bowl — u proseku 1.300 dolara na putovanja, hotele, hranu i suvenire, prema Američkom turističkom udruženju. Međutim, za razliku od Super Bowla koji traje samo jednu utakmicu i dve nedelje marketinga, Swiftina turneja obuhvatila je 23 grada u 62 noći tokom pet meseci. Procene pokazuju da su obožavaoci Taylor Swift potrošili oko 5 milijardi dolara u Sjedinjenim Državama, prema istraživačkoj kompaniji Question Pro. Taj ukupni iznos uključuje samo direktnu potrošnju, dok bi sa indirektnom potrošnjom mogao premašiti 10 milijardi dolara.
We’ll be kicking off the final leg of The Eras Tour this week, which is hard to comprehend. This tour has been the most wondrous experience and I knew I wanted to commemorate the memories we made together in a special way. Well, two ways actually. Excited to announce that The… pic.twitter.com/kH8cSEy64U
— Taylor Swift (@taylorswift13) October 15, 2024
„Swiftnomics“ oživljava ekonomije posle pandemije
Ta kupovna moć bila je deo „efekta Taylor Swift“, koji su analitičari turističke industrije nazvali „fenomenom gostoprimstva“. Gradovi su beležili veći promet i stopu popunjenosti zbog priliva posetilaca, a obožavaoci su često produžavali boravak u gradovima sa više koncerata, što je dodatno povećalo lokalne prihode.
„Ovi događaji imali su veliki revitalizujući efekat na lokalne turističke industrije i gradske centre koji se još uvek bore sa posledicama pandemije“, izvestio je Kalifornijski centar za poslove i ekonomiju. Pitsburg, domaćin dva koncerta, imao je najveću popunjenost hotela tokom vikenda posle pandemije i drugu najveću popunjenost tokom vikenda u svojoj istoriji. Swiftina turneja podigla je prosečnu dnevnu cenu soba na 309 dolara, a grad je generisao 46 miliona dolara u direktnoj potrošnji od posetilaca, od kojih 83% nije živelo u okrugu Alegheny.
Kalifornijski centar za poslove i ekonomiju procenjuje da je šest noći koncerta u Los Anđelesu povećalo lokalno zapošljavanje za 3.300 radnika i lokalne zarade za 160 miliona dolara. Pre turneje „Eras“, poslovi u hotelima bili su oko 15% ispod nivoa pre pandemije. Američko turističko udruženje procenjuje da će Los Anđeles okrug imati koristi od još 320 miliona dolara, sa 20 miliona dolara u prodajnim i lokalnim porezima i 9 miliona dolara u porezima na hotelske sobe.
It’s official, I left my in Lisbon. My first time in Portugal and you all made me feel like I was right at home. I’ll seriously never forget the way you treated us, the overwhelming love and passion and hands in the air and dancing and how you screamed every lyric!! Muito… pic.twitter.com/4KFQzl7U0j
— Taylor Swift (@taylorswift13) May 26, 2024
Turneja „Eras“ bila je takođe korisna za kompanije za prevoz. Lyft je izvestio da su vožnje porasle za 8,2% u gradovima domaćinima Swift koncerata, dok je New Orleans zabeležio porast od 31%. Okružno razvojno odeljenje New Orleans-a procenjuje da je između 80-90% posetilaca koncerata bilo turista. Greater New Orleans, Inc. procenjuje da je ekonomski uticaj koncerata bio oko 200 miliona dolara, ne računajući troškove za restorane, hotele i druge turističke troškove, prenosi CNN